Runsten

Tja!
Såg att folk fortfarande kikar in här på bloggen fast jag inte har varit aktiv på flera månader minst.. hehe

Igår så var jag faktiskt iväg på Runsten och tävlade. Eftersom jag inte tävlat i princip under hela 2011 så ville jag starta lugnt och tog darför endast 70&80cm. Men det gick jättebra och vi var felfria i båda klasserna. Pommaq skötte sig hur bra som helst både inne på banan, men på framhoppningen så var han nästan lite galen, vart jättearg när han inte fick hoppa och när jag bara travade eller galopperade runt så vart han väldigt grinig och bockade(!) faktiskt en gång. Haha. Men direkt när jag styrde mot hindret så var han någorlunda lugn. Eller ja lugn och lung, men han var mycket mer följsam och koncentrerad. Glad. Hoppade bara fram på ett hinder, tycker det är onödigt att hoppa fram mer.

Nästa tävling blir den 2 Okt. Så då tror jag att vi hoppar 80&90, vi får se. Eftersom jag inte har några hindermöjligheter i mitt nuvarande stall så blir det ju jobbigt att träna hoppning hemma. Eller alltså jo. Jag byggde ett temporärt hinder häromveckan byggt utav 2 stockar+2backar och sedan ett rör ungefär. Haha. Men det gick väl helt okej. Men fler hinder går ju inte. Så om jag vill hoppa så får jag ta mig till grannstallet där de har en fin hinderpark. Förövrigt så rider jag mest dressyr eller ut i skogen, vi har huur mycket fina stigar och vägar i skogarna runt omkring stallet. Väldigt mysigt.

Hade grymt sällskap på tävlingen med Moa, som dessutom var dagens hästskötare och så min bror och hans flickvän!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

M@il:

Blogg:

Kommentar:

Trackback